Med mere end 4.000 daglige besøg er viborg.dk den digitale hoveddør til Viborg Kommune. Hjemmesiden har fået nyt indhold og design med fokus på at skabe en moderne og visuel brugeroplevelse. Målet er at give borgere og virksomheder god, digital service.
Den nye hjemmeside giver blandt andet overblik over de mange forskellige muligheder for selvbetjening.
Som noget nyt lanceres chatbotten Viktor, der er udviklet i samarbejde med Den digitale hotline. Viktor gør det endnu mere intuitivt for borgerne at få svar på spørgsmål om pas, kørekort, læge og flytning. Chat-funktionen udvides løbende med nye områder.
Nyt på viborg.dk er også en samlet oversigt over kommunens høringer og afgørelser.
Hjemmesiden er blevet til på baggrund af brugertest. Der er desuden lagt stor vægt på at gøre den nye hjemmeside tilgængelig for alle.
- Der er fuld fart på digitaliseringen i alle dele af vores samfund. Derfor er det vigtigt, at kommunens hjemmeside er en digital værktøjskasse, som sikrer en god og tryg brugeroplevelse. Samtidig ligger den nye hjemmeside godt i tråd med kommunens arbejde med at skabe større sammenhæng for borgere og virksomheder, siger Klaus Christiansen, direktør for Beskæftigelse, Økonomi & Personale i Viborg Kommune.
Yderligere oplysninger
Klaus Christiansen, direktør for Beskæftigelse, Økonomi & Personale, tlf. 87 87 89 00, e-mail: klc@viborg.dk