You can use Google to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation. Using this service may place a cookie on your computer.

SØG

Ejendomsbidrag

Når du ejer fast ejendom skal du betale ejendomsbidrag, som er: Renovation, brug af genbrugsplads, bekæmpelse af rotter og evt. fejning af skorsten.

Vi udsender hvert år i slut november/start december en ejendomsbidragsbillet, hvor det fremgår hvilke bidrag, du skal betale i det kommende år.

Ejendomsbidragsbilletten sendes til ejerens digitale postkasse. En kopi sendes til eventuelle medejere.

Betaling af ejendomsbidrag

Betalingen af bidragene er fordelt på 2 årlige rater:

  • 1. januar - sidste rettidige indbetalingsdag er 10. januar.
  • 1. juli - sidste rettidige indbetalingsdag er 10. juli.

Indbetalingskort

  • Hvis du ikke er tilmeldt betalingsservice, fremsender vi et indbetalingskort 2 gange årligt.
  • Indbetalingskortet sendes ca. 14 dage før sidste rettidige indbetalingsdag.

Betalingsservice

  • Du skal selv tilmelde betaling via dit pengeinstitut.
  • Husk du skal betale indbetalingskortet, indtil du kan se på din betalingsoversigt fra betalingsservice.

Hvis du har solgt din ejendom

Der er nye regler omkring opkrævning af ejendomsbidrag, som følge af at SKAT overtager opgaven med at opkræve grundskyld pr. 01.01.2024.

Det betyder for dig som sælger af en ejendom, at du hæfter for betaling af ejendomsbidrag for hele året. Mellemværende skal derfor ordnes mellem køber og sælger gennem refusionsopgørelse, som oftest udarbejdes af ejendomsmægleren eller en advokat.

Du kan kontakte Team Opkrævning på telefon 8787 8770, hvis du ønsker at få betalt hele ejendomsbidraget på én gang, eller betale en rate før tid.

Nyttig viden

  • Grundskyld - også kaldet ejendomsskat eller grundskat
    Grundskyld er en skat på jord. Det er altså ikke en beskatning af boligen – men af selve den grund, du ejer. Grundskyld beregnes som en promille af grundværdien.
    Grundskyldspromillen fastsættes af byrådet.

  • Rottebekæmpelse
    Der er vedtaget ny rottebekendtgørelse fra 1. januar 2024. Det betyder, at rottebidraget beregnes ud fra BBR - boligens samlede bebyggede areal. Beregningen sker på baggrund af ejendommens oplyste areal i BBR pr. 1. januar i året forud for det år som opkrævningen dækker.
    Taksten for rottebidrag er 0,33 kr. pr. bebygget areal.
    Hvis du konstaterer rotter, har du pligt til at anmelde det til kommunen.

  • Skorstensfejning
    Skorstensfejning er lovpligtigt. Du betaler gebyret via ejendomsbidragsbilletten. Læs mere om skorstensfejning. 

  • Genbrugspladsgebyr
    Hvis du ejer en beboelsesejendom skal du betale genbrugspladsgebyr. 
    Gebyret dækker retten til at bruge genbrugsstationer og containere til særligt affald. Læs mere om genbrugsstationer på Revas' hjemmeside. 

  • Renovation - affald
    Du betaler for at få hentet affald. Se mere om det på Revas' hjemmeside.

Kontakt

Send sikker mail Obs: Når du sender en mail til os, vil du blive bedt om at bruge MitID. På den måde bliver mailen sikker, og du kan skrive dine personlige oplysninger som fx dit CPR-nummer

Ved spørgsmål om: 

Telefon

Ejendomsbidrag

87 87 50 02

Betaling og indbetalingskort

87 87 87 70 

Rottebekæmpelse

87 87 56 04

Renovation

86 61 39 55

Genbrugsstation

87 87 56 03

Skorstensfejning

Link til info

Ejendomsvurdering

72 22 16 16