You can use Google to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation. Using this service may place a cookie on your computer.

SØG

Sådan håndterer du en klage fra naboer

Hvis din virksomheden får en klage fra naboer, er det vigtigt, at du håndterer den på en god måde.

Når naboen klager

Det hænder, at virksomhedens drift giver anledning til, at naboer føler sig generede.  Det er vigtigt, at I håndterer disse henvendelser på en god måde. Vi anbefaler følgende fremgangsmåde:

  • Lad dine ansatte vide, hvem der tager sig af miljøforholdene, og hvem klager skal henvises til.
  • Modtag klageren positivt og stol som udgangspunkt på, at klageren har ret.
  • Undersøg straks om der er driftsproblemer og tag i givet fald fat på at få disse afhjulpet.
  • Underret os om, hvem der har klaget, hvad der er klaget over og endelig, hvad der er jeres foreløbige konklusion af sagen.
  • Underret snarest klager om, hvad I foretager jer i sagen.
  • Ekstraordinære driftssituationer kan opstå, når I f.eks. foretages reparationer på anlægget. Hvis der er planlagte situationer, der kan berøre naboer, er det en god ide at informere dem om det i god tid inden.

Miljø

87 87 56 09
Send en sikker mail Obs: Når du sender en mail til os, vil du blive bedt om at bruge MitID. På den måde bliver mailen sikker, og du kan skrive dine personlige oplysninger som fx dit CPR-nummer