NemKonto for virksomheder

En NemKonto bruges til at modtage refusioner, tilskud og andre betalinger fra det offentlige til din virksomhed.

NemKonto – vigtigt for din virksomhed

Alle virksomheder i Danmark, som har et CVR-nummer, skal have en NemKonto. Når din virksomhed har en NemKonto, kan det offentlige nemt sende penge til dig – fx refusioner, tilskud eller andre betalinger.

En NemKonto er en helt almindelig bankkonto, som du vælger, og som bliver registreret i NemKonto-systemet.

Hvorfor er NemKonto vigtig?

  • Myndighederne bruger NemKonto til at sende penge til virksomheder. Uden en NemKonto, får du ingen penge fra det offentlige.
  • Det går hurtigt og sikkert – og du undgår fejl og forsinkelser.
  • Du kan få udbetalinger direkte til virksomhedens konto.

Sådan opretter du en NemKonto

  • Vælg en bankkonto, som virksomheden allerede har.
  • Registrér den som NemKonto via din bank eller på NemKonto.dk. Det er virksomhedens ansvar at registrere kontoen korrekt.
  • Tjek jævnligt, at oplysningerne er korrekte og opdaterede – så får du dine penge uden problemer.

Spørgsmål

Hvis du har spørgsmål om NemKonto, kan du finde mere information på NemKonto.dk eller kontakte din bank – de kan hjælpe dig med at registrere kontoen.