
Foto © Foto: Lars Holm, Viborg Kommune
Problem løst. Teknisk nedbrud på nødkald
Viborg Kommune oplevede torsdag aften et teknisk nedbrud på store dele af nødkald-systemet i hjemmeplejen. Ca. kl. 23.30 var problemet løst.
Nyheder
Foto © Foto: Lars Holm, Viborg Kommune
Status kl. 23.28: Det tekniske problem med nødkald er løst. Nødkald fungerer igen som vanligt.
Status kl. 21.45:
- Der er udlånt 1012 nødkald til borgere i hjemmeplejen i Viborg Kommune. Der opleves pt. tekniske problemer med 850 af disse.
- Viborg Kommunes it-afdeling og Midtjysk Brand og Redning arbejder intensivt i tæt samarbejde med TDC og TDC’s underleverandøren på at finde og udbedre problemet.
- Der er iværksat ekstra bemanding i hjemmeplejens nattevagt, hvor der er indkaldt ekstra medarbejdere.
- Der er sat i værk med hyppige tilsyn med særligt sårbare borgere – herunder fx terminale borgere, borgere med hyppig faldtendens samt øvrige borgere, der vurderes særligt sårbare.
Vi opdaterer løbende denne nyhed på viborg.dk.
Kontakt i nødstilfælde
Hvis man har særlig grund til bekymring, kan man som pårørende i nødsituationer kontakte 8787 8787 (Midtjysk Brand og Rednings vagtcentral, som vil videreformidle kontakten).