28.11.24, kl. 20.30
De periodiske problemer med at opkald og data, som siden kort før middag i dag har ramt borgere, der ønskede at kontakte os, er iflg. TDC nu løst.
Viborg Kommune har i hele perioden taget hånd om situationen – med særligt fokus på ældreområdet - og har iværksat de nødvendige foranstaltninger i tæt dialog med Midtjysk Brand og Redning.
Vi følger op og forventer, at driften nu er normal igen.
28.11.24, kl. 16.25
Der er fortsat intet nyt, men det kan være en god idé, at følge med på TDC's hjemmeside med seneste driftsinformation.
28.11.24, kl. 14.30
Vi har desværre ingen nye informationer i forhold til den første udmelding. Siden her bliver opdateret så snart, vi ved mere.
28.11.24, kl. 12.23
TDC har meddelt, at deres at deres 2G, 4G og 5G-forbindelser er "nede" i store dele af landet. Det giver periodisk, ustabile forbindelser til Viborg Kommunes telefoner. Dette gælder desværre også hovednummeret tlf. 87 87 87 87.
Fejlen er ikke identificeret, men umiddelbart lader det til, at hvis man har en anden teleudbyder end TDC, så kan som borger godt ringe ind på Viborg Kommunes numre.
Vi får en ny status fra TDC kl. 14.
I mellemtiden opfordrer vi borgere, der har et akut behov for at komme igennem til en af vores telefoner om at:
- prøve at slå flytilstand til - og derefter slå det fra igen (hvis man har mobiltelefon)
- vente lidt - og derefter prøve at ringe op igen enten på hovednummeret eller det direkte nummer til den person, afdeling eller institution, som man har behov for at tale med.
Vi håber, at fejlen hos TDC hurtigst muligt bliver lokaliseret og rettet, og vi opdaterer denne side, så snart der er nyt - eller så snart vi kan sige noget om tidshorisonten for fejlretningen.
/It- og Digitalisering