You can use Google to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation. Using this service may place a cookie on your computer.

SØG

Ejendomsbidrag

Når du ejer fast ejendom, skal du betale ejendomsbidrag, som er renovation, brug af genbrugsplads, bekæmpelse af rotter og evt. fejning af skorsten.

Hvert år, senest i starten af december, modtager ejere af fast ejendom en ejendomsbidragsbillet for det kommende år.

På ejendomsbidragsbilletten oplyser vi, hvilke bidrag du skal betale vedrørende din ejendom. 

Alle ejere modtager den i den digitale postkasse.

Betaling af ejendomsbidrag

Ejendomsbidrag betales én gang årligt, og skal betales senest 10. januar.

Indbetalingskort

  • Hvis du ikke er tilmeldt betalingsservice, sender vi et indbetalingskort ca. 14 dage før 10. januar.

Betalingsservice

  • Du skal selv tilmelde betaling via dit pengeinstitut.
  • Husk du skal betale via indbetalingskortet, indtil du kan se på din betalingsoversigt at betalingen er tilmeldt.

Ejendomsbidrag består af disse bidrag

1. Rottebekæmpelse

Rottebidraget beregnes ud fra BBR – boligens samlede bebyggede areal.

Baggrund for beregningen er bygningernes oplyste areal i BBR pr. 1. januar i året forud for det år, som opkrævningen dækker.

Beregning

  • Beregningen af rottebidraget er ændret fra 1. januar 2025
    • Alle ejendomme bliver opkrævet et fast bidrag, som er 44,62 kr. 
    • Udover det faste bidrag beregnes en enhedspris for de første 250 kvadratmeter, og en ½ enhedspris for resterende kvadratmeter over 250. Enhedsprisen er 0,31 kr.

Hvis du konstaterer rotter, har du pligt til at anmelde det til kommunen.

2. Skorstensfejning

Skorstensfejning er lovpligtigt. Du betaler gebyret via ejendomsbidragsbilletten. Læs mere om skorstensfejning.

3. Genbrugspladsgebyr

Hvis du ejer en beboelsesejendom skal du betale genbrugspladsgebyr. Gebyret dækker retten til at bruge genbrugsstationer og containere til særligt affald. Læs mere om genbrugsstationer på Revas' hjemmeside. 

4. Renovation - affald

Du betaler for at få hentet affald. Læs mere på Revas' hjemmeside. 

Boligskat - betales til SKAT

De betales begge til SKAT via din forskuds- og årsopgørelse.

Beregning af grundskyld

  • Grundskyld beregnes på baggrund af, hvad Vurderingsstyrelsen har vurderet, at din grund er værd.
  • Grundskyld beregnes som en promille af grundværdien.
  • Byrådet beslutter grundskyldspromillen, som i 2025 er 11,5 promille for ejerboliger.

Spørg vurderingsstyrelsen

Vurderingsstyrelsen besvarer spørgsmål om

  • hvordan kildedata anvendes i ejendomsvurderinger
  • mulighed for at gøre indsigelse mod ejendomsvurderingerne.

Læs mere på Vurderingsportalen, eller kontakt Vurderingsstyrelsen.

Kontakt

Send sikker mail Obs: Når du sender en mail til os, vil du blive bedt om at bruge MitID. På den måde bliver mailen sikker, og du kan skrive dine personlige oplysninger som fx dit CPR-nummer

Ved spørgsmål om: 

Telefon

Ejendomsbidrag

87 87 50 03

Betaling og indbetalingskort

87 87 87 70 

Rottebekæmpelse

87 87 56 04

Renovation

86 61 39 55

Genbrugsstation

87 87 56 03

Skorstensfejning

Link til info

Ejendomsvurdering - Vurderingsstyrelsen

72 22 16 16